تقدیم به کاربران محترم

تقدیم به کاربران محترم

future perfect simple and continuous

 future perfect simple and continuous

Put the verbs into the correct form (future perfect simple).

1.   By 9 o'clock, we (finish) will have finished/'ll have finished   our homework.

2.   They (leave) will have left/'ll have left   the classroom by the end of the hour.

3.   We (go) will have left/'ll have left   home by next week.

4.   She (return) will have returned/'ll have returned   from the excursion by 6 o'clock.

5.   (buy / he) Will you have bought  the new house by October

6.   The sun (not / rise) will not have risen/ won't have risen  by 4 o'clock.

7.   (You/do) Will you have done the shopping by 3 o'clock?

Put the verbs into the correct form (future perfect continuous).

1.   By the end of the month I (live) will have been living/'ll have been living  in this town for ten years.

2.   By the end of this week we (work) will have been working/'ll have been working  on the project for a month.

3.   By July the fifth they (study) will have been studying/'ll have been studying  English for 3 years.

4.   By 10 o'clock she (watch) will have been watching/'ll have been watching  TV for 4 hours.

5.   She (sleep) will have been sleeping/'ll have been sleeping  for 10 hours by 11 o'clock.

6.   We (look) will have been looking for/'ll have been looking for/shall have been looking for  for him for 40 days by next Saturday.

7.   They (wait) will have been waiting/'ll have been waiting  for the president for 5 hours.

Put the verbs in brackets in the correct tense (future perfect simple or continuous.)

1.   By 2018 we (live) will have been waiting/'ll have been waiting  in Madrid for 20 years. 

2.   He (write) will have written/'ll have written  a book by the end of the year.

3.   (finish, you) Will you have finished  this novel by next week?

4.   He (read) will have been reading/'ll have been reading  this book for 15 days by the end of this week.

5.   They (be) will have been married for 40 years by the end of this month.

6.   (be, she) Will she have been pregnant for three months this week?

 

دانلود کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم

دانلود کتاب زبان انگلیسی پایه هفتم
(دوره اول متوسطه)

******************
حجم فایل:8Mb
فرمت فایل:PDF
دانلود
دریافت فایل کامل کتاب:

تحلیلی در خصوص شیوه نگارش اسامي ايراني با حروف انگليسي  

تحلیلی در خصوص شیوه نگارش اسامي ايراني با حروف انگليسي  

 در اينترنت، در پاسپورت، در مكاتبات بين المللي، در مسابقات ورزشي و... بواسطه اينكه انگليسي زبان بين‌المللي مي‌باشد، ناگزير هستيم تا نام خود را با حروف انگليسي بنويسيم. تفاوتهاي زباني اعم از تفاوت در صداها، مخرج حروف، مصوتها، بي‌صداها، لهجه‌هاو... موجب مي‌شود تا نگارش اسمهاي بومي با حروف غيربومي در برخي موارد مشكل و اختلاف‌زا باشد. اين مشكل خاص اسمهاي فارسي نبوده و در تمام زبانها وجود دارد. نظر به مشكلات اين حيطه و افزايش روند نياز به نگارش اسمهاي فارسي با حروف انگليسي، قصد داريم نگاهي جامع و كارشناسانه بيندازيم به اين موضوع تا فتح بابي باشد براي نظرات كارشناسانه بيشتر در جهت رفع تضادها و تفاوتها و اختلاف نظرها. بدين منظور، بحث را بر اساس حروف فارسي بررسي مي‌كنيم:

تقسيم‌بندي كلي :

1- معادل‌هاي ساده و مشخص: حروفي كه معادل حرفي انگليسي آنها مشخص مي‌باشند: ب، پ، د، ر، ز، س، ف، ك، ل، م، ن. 

2- معادل‌هايي با رعايت تشابه:

Tt = ، ط ت Zz= ز ، ذ، ض، ظ Gg = گ Ss ث، س، ص = Ww , Vv= و Ii , Yy = ي Jj ج = Hhح، ه = ع = توضيح ويژه دارد 

3- معادل‌هايي با حروف تركيبي:

ch =چ sh=ش kh= خ Zh = ژ gh= ق ، غ

اشتباهات اساسي

  در اين بخش مي‌پردازيم به بررسي حروف و صداهايي كه موجب اصلي‌ترين و مهمترين اختلاف نظرها گشته است:

1- صداي آ، َ : معادل هر دو علامت Aa مي‌باشد: آذر Azar (توجه داشته باشيم كه در نگارش اسمها تمام حركه‌هاي بايد مورد توجه و استفاده قرار گيرند)

2- صداي ت ، ط : عليرغم تفاوت بياني اين دو صدا، هردو را با Tt نشان مي‌دهيم:

طاهرTaher - تينا Tina 

3- صداي ث، س، ص : اين صداها(مانند گروه ز) عليرغم شباهت ظاهري، از نظر تلفظ با هم متفاوتند اما چون در فارسي تفاوتي در تلفظ آنها رعايت نمي‌گردد، لذا براي معادل هر سه‌ي آنها از Ss استفاده مي‌كنيم : صابر Saber – سحر Sahar – ثاني Sani 

4- صداي ج : معادل آن حتماً و فقط Jj مي‌باشد و استفاده از Gg كه بصورت عوامانه بكار برده مي‌شود كاملاً غلط است . اين استفاده‌ي غلط از اين عدم آگاهي ناشي مي‌شود كه در انگليسي حرف Gg را جي مي‌ناميم، اما بايد توجه داشت كه نام حرف جي است نه صدايش. بعنوان مثال در فارسي مي‌گوئيم جيم اما در داخل كلمه آنرا ج مي‌خوانيم. همچنين در خود انگليسي حرف Gg در دو سه مورد صداي ج مي‌دهد و در 24-23 مورد صداي گ مي‌دهد: Large – big . نكته جالب ديگر اينكه در برخي موارد اندك افراد تحصيل كرده از معادل Dj براي ج استفاده مي‌كنند. مانند مجيد Madjid – جواد Djavad كه قابل قبول نيست. البته استدلال آنها نيز اين است كه چون شكل تلفظ ج در فارسي و انگليسي متفاوت است، لذا براي اداي درست و ارجينال ج قبل از j حرف بي‌صداي d مي‌گذارند. اين استدلال كاملاً درست است يعني نحوه‌ي اداي صداي ج در انگليسي كمي غليظ تر از فارسي است اما نكته در اينجاست كه اگر قرارباشد به اين تفاوتهاي جزئي و ناچيز توجه كنيم در آنصورت بايد به تفاوتهاي قابل توجه و مهمتري نظير تلفظ ث، ص، ژ، ذ، ض، غ هم دقت كرده و رعايت كنيم. حتي نحوه تلفظ ل و ك هم در فارسي و انگليسي با هم اندكي تفاوت دارد، پس آيا براي آنها نيز بايد از معادلهايي من‌درآوردي نظير ج =dj استفاده كرد؟ اين تفاوتها تفاوت صدا نيست، تفاوت لهجه يا گويش است و در شكل نگارش جاي بحث ندارد. خلاصه اينكه اگر قرار باشد ج را بصورت dj بنويسيم پس بايد رضا را هم بنويسيم Rehza يا Reda يا Rezha (!!!) كه كاملاً غلط است. يا مثلاً ثمين را هم بايد اينطور بنويسيم : Ssamin يا Hsamin يا Thamin (!!!) كه كاملاً غلط است. پس معادل ج در انگليسي فقط Jj مي‌باشد: جليلي Jalili – جاجرودJajroud – مجيد Majid

5- صداي ز ذ ض ظ : چهار صداي مذكور عليرغم شباهت ظاهري، از نظر زبانشناسي و آواشناسي و محل اداي آنها در دهان متفاوت هستند، اما نظر به اينكه اين تفاوت در فارسي رعايت نمي‌گردد و تمام اين چهار صدا با صداي ز تلفظ مي‌گردند، بنابراين همه‌ي اين چهار حرف را با Zz نشان مي‌دهيم : رضا Reza – حافظ Hafez – ذاكريZakeri – عزيزي Azizi

6- صداي ژ : طبق اصول نگارش ژ را با Zh نشان مي‌دهيم : ژيلا Zhila اما از آنجائيكه در برخي موارد تركيب آوائي ژ با ساير صداها، تلفظ آنرا بسيار شبيه ج مي‌كند لذا مي‌توان از j براي صداي ژ استفاده كرد: علي‌نژاد Alinejad ( ضمناً در انگليسي اسمهايي كه با صداي ج ادا مي‌شوند، در فرانسوي تبديل مي‌شوند به صداي ژ : (جان – ژان) (جرج – ژرژ ) ( جانت – ژانت) (لارج - لارژ) (جنرال - ژنرال)

7- صداي ع: نظر به اينكه چه حركه‌اي دارد، مي‌تواند معادل مختلف داشته باشد:

7-1- اگر فتحه داشته باشد، Aa : علي Ali

7-2- اگر كسره داشته باشد، Ee : عماد Emad 

7-3- اگر ضمه داشته باشد، Oo : عثمان Osman 

7-4- اگر حرف ع ساكن باشد، بحث‌انگيزترين و مشكل‌ترين بخش نگارش اسامي خواهد . بود كه عموم اطلاعي از آن ندارند (حتي خواص !) . در صورتيكه حرف ع ساكن باشد از. . علامت آپسترف ( ُ) استفاده مي‌كنيم: سعيد Sa'id – مسعود Mas'oud در اين مورد بعلت . عدم آشنايي عموم با صداي ع ساكن و كاربرد آپسترف در انگليسي، اين شيوه‌ي نگارش. . جا نيفتاده و بصورت اشتباه از اشكال ديگر استفاده مي‌گردد مانند:Saied ، Saeid ، Saeed. ،... در كل شكل معتبر و مقبول براي اين صدا علامت‌آپسترف است: سعيد Sa'id– . . معصومهMa'soumeh – سعدي Sa'di- ... جهت تكميل و مرجعيت بحث اشاره مي‌كنيم . به شيوه‌ي نگارش نام Eto'o بازيكن كامروني تيم بارسلون. همچنين ديكشنري چهار جلدي . فارسي – انگليسي (فرهنگ جامع پيشرو آريانپور ¬ منابع)

8- صداي ق، غ، گ : صداي ق و غ را با gh نشان مي‌دهيم و گ را با g . برخي اشتباهاً ق را با g مي‌نويسند كه از نظر صدا و بيان صحيح نيست: Shagayeg كه در اينصورت اين اسم را مي‌خوانيم: شگايگ. پس گ با علامت g و ق با علامت gh باید نوشته شوند: اصغريAsghari - عسگري Asgari – شقايق Shaghayegh 

9- صداي و : عمده‌ي صداي و در فارسي معادل V است و در اندك مواردي W. به تفاوت تلفظ VوW در انگليسي(و همينطور عربي) دقت كنيد: V با تلفظ شديد و غليظ يعني دندانهاي بالايي به لب پائين مي‌چسبند اما هنگام تلفظ W فك بالا و پائين نبايد به هم بچسبد و حالت دهان به اصطلاح غنچه مي‌شود. دقت كنيد به تفاوت تلفظ و در دو كلمه‌ي : فوت (مردن) – فوت (دميدن) در فارسي اكثراً صداي و معادل V است اما در كلماتي نظير فردوسي – توحيد – نو – صوت - ... نحوه‌ي اداي و خفيف است و معادل W براي آن مناسب مي‌باشد:

Vahid وحيد Ferdowsi فردوسي

Navid نويد Sowlati صولتي

Kaveh كاوه Towhid توحيد

10- صداي ي : با استفاده از معادل Ii يا Yy . اگر صداي ي در شروع سيلاب باشد الزاماً بايد از y استفاده كرد: يحيي Yahya – يوسفي Yusefi – مريم Maryam – مهيار Mahya .

اما اگر صداي ي در وسط يا آخر كلمه باشد از I استفاده مي‌كنيم: آذري Azari - شيرين Shirin - كبيري Kabiri 
رضا عباسی اقدم

shapes & lines in englsih language

در این مطلب شما را با اشکال هندسی و خطوط مختلف در زبان انگلیسی آشنا می کنم. برای هر مورد تصویر مورد نظر هم قرار داده شده که به همراه املای لغت و معنی فارسی آن بیان گردیده است.

طبق شماره های موجود در تصویر لغات زیر وجود دارد:

1) circle (دایره)                     2) circumference (محیط)                 3) radius (شعاع)

4) center/centre* (مرکز)        5) diameter (قطر)                          6) sector (قطاع)

7) arc (قوس)                       8) oval (بیضی)                               9) square (مربع)

10) side (ضلع)                     11) rectangle (مستطیل)                  12) diagonal (قطر)

13) triangle (مثلث)               14) apex (رأس)                              15) right angle (زاویه قائمه)

16) base (قاعده)                  17) hypotenuse (وتر)                      18) obtuse angle (زاویه باز)

19) acute angle (زاویه حاد)     20) solid figures (اشکال فضایی)        21) cube (مکعب)

22) cone (مخروط)                 23) pyramid (هرم)                          24) cylinder (استوانه)

25) lines (خطوط)                   26) straight line (خط مستقیم)           27) curve (منحنی)

28) spiral (حلزونی)                29) perpendicular line (خط عمود)       30) parallel lines (خط موازی)

* centre صورت British و center صورت American می باشد.

آموزش خوشنویسی حروف انگلیسی - انیمیشن

آموزش خوشنویسی حروف انگلیسی - انیمیشن

Animation: Uppercase 
Animation: 
Lowercase 

زبان آموز گرامی : بعد از کلیک بر روی آیتم های بالا

کافیست نشانگر موس را روی هر حرف نگه دارید تا طرز صحیح نوشتن آن را ببینید و بیاموزید.


نمرات پایانی و مستمر زبان انگلیسی (2)

با آرزوی موفقیت  در تمامی مراحل زندگی  برای دانش اموزان عزیز  بدین وسیله نمرات پایانی و

مستمر زبان انگلیسی (2)دبیرستان ............. (نوبت دوم)  سال 92-91 
به شرح زیر  اعلام می گردد .

شماره داوطلب

نمره مستمر

نمره پایانی

شماره داوطلب

نمره مستمر

نمره پایانی

22020242020
51716.5662020
72020712020
102019.5
18.519
2219.517T2020

نمرات پایانی و مستمر زبان انگلیسی (1)دبیرستان نمونه ملا صدرا (نوبت دوم) سال 92-91

Genius is one percent inspiration   , ninety-nine percent perspiration
Thomas Edison
 
***

Striving for success without hard work

is

like trying to harvest

where you have not planted

***
با آرزوی موفقیت  در تمامی مراحل زندگی  برای دانش اموزان عزیز  بدین وسیله نمرات پایانی و
مستمر زبان انگلیسی (1)دبیرستان نمونه دولتی ملا صدرا (نوبت دوم)  سال 92-91 
به شرح زیر  اعلام می گردد .

شماره داوطلب

نمره مستمر

نمره پایانی

شماره داوطلب

نمره مستمر

نمره پایانی

30

20

20

59

13

11.5

31

19

18

60

11

11.5

32

14.5

14

61

18

17

33

19

18.5

62

13

8

34

11

10

63

20

20

35

20

20

64

19

18.5

36

12

10

65

18

19

37

19.5

18

66

19

18.5

38

18

18.25

67

17

18.25

39

20

19.5

68

12

12

40

20

18.5

69

19

18.25

41

13

12

70

20

19.5

42

17

16.5

71

17

17.5

43

6

5

72

19

19

44

19.5

18

73

20

20

45

13

11

74

20

19.5

46

13

10

75

10

7

47

17

17.5

76

15

14

48

11

13.5

77

20

20

49

18

18

78

17

18.25

50

11

10

79

17

18.5

51

20

20

80

19

19.25

52

13

13

81

11

13.5

53

14

12

82

16

17.5

54

14.5

14.5

83

19

17

55

19

17.25

84

18

18.5

56

17

16

85

12

10

57

13

12

86

16

13

58

16

15

87

17

17

جمع

458 436 88

20

20




جمع

502 491.5

کنکور


[   ]سوالات زبان انگلیسی اختصاصی رشته زبان های خارجی.pdf129K 
[   ]Ensani 91.pdf 59K 
[   ]Zaban ekhtesasi 91.pdf 73K 
[   ]Zaban omoomi 91.pdf 85K 
[   ]honar 91.pdf 75K 
[   ]key ensani.pdf115K 
[   ]key ensani 91.pdf 24K 
[   ]key honar 91.pdf 24K 
[   ]key olom e tajroobi.pdf 43K 
[   ]key riazi.pdf 40K 
[   ]key riyazi 91.pdf 18K 
[   ]key tajrobi 91.pdf 15K 
[   ]key zabanhai khareji (ekhtesasi).pdf136K 
[   ]key zabanhai khareji (omomi).pdf 39K 
[   ]key zaban omoomi 91.pdf 24K 
[   ]key zaban takhasosi 91.pdf 37K 
[   ]riyazi 91.pdf182K 
[   ]tajrobi 91.pdf 89K 
[   ]test kunkoor dars be dars.pdf119K 
[   ]zaban ensani sal 90.pdf 31K 
[   ]zaban omoomi honar 90.pdf 37K 
[   ]zaban omoomi riyazi 90.pdf 33K 
[   ]zaban omoomi tajrobi 90.pdf 40K 
[   ]zaban omoomi zaban.pdf 34K

زبان پیش دانشگاهی

[   ]book 1 ensani final 88.pdf 58K 
[   ]book 1 final 84.pdf 29K 
[   ]book 1 final 87.pdf 33K 
[   ]book 1 final 88.pdf 57K 
[   ]book 2 final 85.pdf 49K 
[   ]book 2 final 86.pdf 45K 
[   ]book 2 final 88.pdf 53K 
[   ]book 2 shahrivar 89.pdf 53K 
[   ]competition lesson 1to 8.pdf250K 
[   ]final 5 to 8 ordibehesht 89.pdf 88K 
[   ]grade four dey 90.pdf 55K 
[   ]khordada 91 grade 4.pdf 64K 
[   ]lesson 1 , 2 , 3.pdf 74K 
[   ]lesson 1 to 4.pdf 42K 
[   ]lesson 3 test.pdf 20K 
[   ]lesson 5, 6, 7 ,8.pdf 49K 
[   ]lesson 5 to 8.pdf 50K 

[   ]lesson1.pdf 24K 
[   ]lesson2.pdf 24K 
[   ]lesson3.pdf 38K 
[   ]lesson4.pdf 27K 
[   ]lesson5.pdf 33K 
[   ]lesson6.pdf 35K 
[   ]lesson7.pdf 31K 
[   ]lesson8.pdf 32K 
[   ]zaban pish 1to 4 (a).pdf126K 
[   ]zaban pish 1to 4 (b).pdf 93K 
[   ]zaban pish 1to 4 (c).pdf121K 
[   ]zaban pish 1to 4 (d).pdf351K 
[   ]zaban pish 5to 8 (a).pdf 98K 
[   ]zaban pish 5to 8 (b).pdf 83K 
[   ]zaban pish 5to 8 (c).pdf102K 
[   ]zaban pish 5to 8 (d).pdf199K 
[   ]zaban pish 5to 8 (e).pdf342K 

زبان 3

[   ]English test Grade three.pdf 51K 
[   ]class three ( a )dey 1391.pdf 94K 
[   ]class three dey 1391sama.pdf 70K 
[   ]competition lesson 1,2,3.pdf 53K 
[   ]competition lesson 4,5,6.pdf 61K 
[   ]dey 1388.pdf153K 
[   ]dey 1389.pdf114K 
[   ]grade three dey90.pdf155K 
[   ]khordad 85.pdf164K 
[   ]khordad 86.pdf 73K 
[   ]khordad 87.pdf 83K 
[   ]khordad 88.pdf261K 
[   ]khordad 91.pdf337K 
[   ]lesson 1-2.pdf130K 
[   ]lesson 2 & 3.pdf 97K 
[   ]shahrivar 85.pdf161K 
[   ]shahrivar 87.pdf104K 
[   ]shahriver 86.pdf 77K 
[   ]test lesson 1,2,3.pdf 20K 
[   ]test lesson 1 to 4.pdf 25K

[   ]dars 1.pdf111K 
[   ]dars 2.pdf 93K 
[   ]dars 3.pdf 98K 
[   ]dars 4.pdf141K 
[   ]dars 5.pdf 89K 
[   ]dars 6.pdf 88K 
[   ]grade three.zip156K 

زبان 1

[   ]English Exam Of Book One lesson 1_3.pdf 39K 
[   ]Reading comprehension for grade one.pdf 14K 
[   ]bozorgsal 1389.pdf 70K 
[   ]competetion grade one 1 to 7.pdf207K 
[   ]dey 84 madars khas.pdf 83K 
[   ]dey 85.pdf 72K 
[   ]dey 86.pdf 57K 
[   ]grade 1 keshvari.pdf4.6M 
[   ]grade 1 test.pdf206K 
[   ]grade one day90.pdf 73K 
[   ]khodad 86.pdf 47K 
[   ]khordad 88.pdf5.4M 
[   ]khordad 89.pdf 73K 
[   ]khordad 91 asr.pdf308K 
[   ]khordad 91 sobh.pdf323K 
[   ]mostamar 87.pdf 34K 
[   ]shahrivar 85 one.pdf1.6M 
[   ]test 1 to 6.pdf3.9M

[   ]آموزش دستور زبان انگلیسی کتاب سال اول دبیرستان.pdf284K 
[   ]آموزش لغات زبان انگلیسی سال اول دبیرستان.pdf154K 
[   ]1 lesson 1 a.pdf 53K 
[   ]1 lessons 1 and 2 tests.pdf 13K 
[   ]1 lessons 1 to 3 a.pdf 60K 
[   ]1 lessons 1 to 3 b.pdf 37K 
[   ]1 lessons 1 to 4 tests a.pdf 41K 
[   ]1 lessons 1 to 4 tests b.pdf 29K 
[   ]1 lessons 1 to 7 a.pdf 99K 
[   ]1 lessons 5 to 9.pdf 55K 
[   ]1 midterm farvardin.pdf 42K 
[   ]book1- tag question tests.pdf 12K 
[   ]book 1 lesson 6&7.pdf 35K 
[   ]book 1 lesson6-7-8 (a ).pdf 37K 
[   ]book one lesson 6 - 7.pdf 36K 
[   ]class one dey 91.pdf 74K 
[   ]dars 1.pdf 43K 
[   ]dars 2.pdf200K 
[   ]dars 3.pdf529K 
[   ]dars 4.pdf 45K 
[   ]dars 5.pdf 42K 
[   ]dars 6.pdf1.0M 
[   ]dars 7.pdf419K 
[   ]dars 8.pdf 43K 
[   ]dars 9.pdf 54K

زبان 2

[   ]زبان 2 شهریور 91 نوبت صبح.pdf257K 
[   ]زبان 2 شهریور 91 نوبت عصر.pdf260K 
[   ]competition grade 2.pdf 46K 
[   ]dey 84.pdf 42K 
[   ]dey 85.pdf 41K 
[   ]dey 87.pdf353K 
[   ]grade 2 lesson 5,6,7.pdf106K 
[   ]grade 2 test.pdf 46K 
[   ]grade two day 90.pdf 89K 
[   ]keshvari class 2.pdf 49K 
[   ]khordad 88.pdf432K 
[   ]khordad 89.pdf325K 
[   ]khordad 91 asr.pdf299K 
[   ]khordad 91 sobh.pdf272K 
[   ]l1 and 2 book two.pdf 55K 
[   ]sal 2 deymah 84 madares khas.pdf 66K 
[   ]shahrivar 88.pdf242K 
[   ]test 1 ta 4 grade 2.pdf4.7M 

[   ]dars 1.pdf126K 
[   ]dars 2.pdf2.6M 
[   ]dars 3.pdf650K 
[   ]dars 4.pdf417K 
[   ]dars 5.pdf 51K 
[   ]dars 6.pdf270K 
[   ]dars 7.pdf304K 
[   ]lessons_2.zip1.3M

نمونه دولتی

[   ]nemone82.pdf4.1M 
[   ]nemone83.pdf4.4M 
[   ]nemone84.pdf4.0M 
[   ]nemone85.pdf3.6M 
[   ]nemone86.pdf2.9M 
[   ]nemone87.pdf4.2M 
[   ]nemone88.pdf1.3M 
[   ]nemone89.pdf8.3M 
[   ]nemoone90.pdf1.7M 

زبان 1  ترم دوم 85


زبان 1 خرداد نوبت صبح

زبان 1 خرداد نوبت ظهر

زبان 1 خرداد غائبین موجه

زبان 1 شهریور نوبت صبح

زبان 1 شهریور نوبت ظهر

زبان 1 شهریور غائبین موجه

زبان 1دی 91   source:asadabadenglishgroup.blogfa.com


زبان 1 دی 91 نوبت صبح                                     زبان 1 دی 91 نوبت عصر

زبان 2 دی 91 نوبت صبح                                     زبان 2 دی 91 نوبت عصر

زبان 3 دی 91 نوبت صبح                                     زبان 3 دی 91 نوبت عصر

زبان 4 دی 91 نوبت صبح                                     زبان 4 دی 91 نوبت عصر

source:asadabadenglishgroup.blogfa.com

happy teacher's day

Those who educate children well

 are more to be honored

 than parents

 for these gave only life

 those the art of living well

Aristotle (384-322 BCE), Greek philosopher

 

1

Happy teacher's day  

Happy Teacher's Day

Happy

Teacher's Day

to 

All Our Dear Colleagues

Every time I reach out ....

You are always there to guide me through the right way .

Want to tell you on teacher's day .....

I am lucky to have a techer like you  .

Happy teacher's day

to you

نمونه سوالات دبیرستان

سال اول:    درس 1،   درس 2 ، درس 3 ، درس 4 ، درس 5 ، درس 6 ، درس 7 ، درس 8 ، درس 9 

سال دوم:    درس 1، درس 2، درس 3 ، درس 4 ، درس 5 ، درس 6 ،  درس 7

سال سوم:  درس 1، درس 2 ، درس 3 ، درس 4، درس 5 ، درس 6

سال چهارم: درس1 ، درس2 ، درس 3 ، درس4 ، درس5  ، درس 6 ، درس 7 ، درس 8

منبع: http://fasa-eeg.blogfa.com 


بارم بندی درس زبان انگلیسی دوره پیش دانشگاهی.


با احترام بنا به درخواست همکاران عزیز در مورد بارم بندی درس زبان انگلیسی دوره پیش دانشگاهی (سال چهارم) جدول زیر جهت استفاده به حضور ارایه می گردد.

پایانی اول نمره پایانی دوم نمره
درس اول ۵ درس اول ۲۵/۱
درس دوم ۵ درس دوم ۲۵/۱
درس سوم ۵ درس سوم ۲۵/۱
درس چهارم ۵ درس چهارم ۲۵/۱


درس پنجم ۷۵/۳


درس ششم ۷۵/۳


درس هفتم ۷۵/۳


درس هشتم ۷۵/۳
جمع ۲۰ جمع ۲۰

برای مشاهده بارم بندی صحیح زبان به شیوه جدید سال تحصیلی ۹۱-۹۰ بر روی گزینه زیر دانلود کنید.

http://s2.picofile.com/file/7212214836/bddp.pdf.html

اعلام نتایج المپیاد  زبان انگلیسی

 با سلام و دعای خیر، ضمن گرامیداشت روز معلم  و یاد و خاطره استاد شهید مطهری  تقدیر و تشکر از کلیه دانش آموزان شرکت کننده در آزمون و همکاران محترم زبان انگلیسی دوره متوسطه ، مدیران  محترم دبیرستانهای صدیقه کبری ، ملا صدرا  ، پزوهشسرای دانش آموزی و گروههای آموزشی بدین وسیله اسامی نفرات اول تا سوم المپیاد  زبان انگلیسی  جهت اطلاع  به شرح زیر اعلام می گردد  .


پایه

نام و نام خانوادگی

دبیرستان

کل سوالات

پاسخ صحیح

پاسخ غلط

بدون پاسخ

نمره نهایی

رتبه در منطقه

اول

 صبا نوروزی

تربیت

۵۰

 ۴۵

۲

۳

 ۸۸.۶۶


۱

اول

 زهرا رشگی

تربیت

۵۰

 ۴۵

۳

۲

۸۸

۲

اول

علی جدی 

ملا صدرا

۵۰

۴۳ 

۵

۲

 ۸۲.۶۶


۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوم

 زهرا صباحی

وقار

۵۰

۴۰

۱۰

-

۷۳.۳۳

۱

دوم

محمد رضا اشرفیان

ملا صدرا

۵۰

۳۸ 

۶

۶

 ۷۲


۲

دوم

 

نسیم صادقی امجدی

وقار

۵۰

۳۹ 

۱۱

-

 ۷۰.۶۶


۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 


سوم

رضا  قربانی 

ملا صدرا

۵۰

۴۵

۵

-

 86.66


۱

سوم

 ثمین ال هاشمی

تربیت

۵۰

 ۴۵

۵

-

 86.66


۱


سوم

 فائزه علیزاده

تربیت

۵۰

 ۴۵

۵

-

 86.66


۱

سوم

 جاوید  اشرفی فر

ملا صدرا

۵۰

۴۴

۴

۲

 85.33


۲


سوم

 مریم تیموریان

تربیت

۵۰

۴۴

۶

-

 84


۳

سوم

 فاطمه  نهروانی

اروند

۵۰

 ۴۳

۳

۴

84

۳


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

چهارم

مرتضی   راکبی

ملا صدرا

۵۰

۴۸

۱

۱

 95.33

۱

چهارم

امیر   حداد

ملا صدرا

۵۰

۴۷

۳

-

 92

۲

چهارم

هادی  رحیمی فر

ملا صدرا

۵۰

 ۴۳

۶

۱

82

۳


چهارم

 لیلا   ایران نژاد

تربیت

۵۰

۴۲

۳

۵

 82

۳


 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوالات نهایی ترم دوم پیش دانشگاهی

 سوالات نهایی ترم دوم پیش دانشگاهی  با پاسخنامه که در سال ۸۵ به صورت کشوری برگزار شده است

سوالات زبان 2 پیش نوبت صبح رشته انسانی

سوالات زبان 2 پیش نوبت ظهر رشته انسانی

سوالات زبان 2 پیش نوبت صبح رشته ریاضی

سوالات زبان 2 پیش نوبت ظهر رشته ریاضی

سوالات زبان 2 پیش نوبت صبح رشته تجربی

سوالات زبان 2 پیش نوبت ظهر رشته تجربی

سوالات زبان 2 پیش نوبت جبرانی کلیه رشته ها

سوالات کنکور ۷۲-۹۰

سوالات کنکور ۷۲-۹۰

http://s3.picofile.com/file/7587396234/konkor_test_72_89.pdf.html

http://s3.picofile.com/file/7587412040/Ensani90_Omoomi_A.pdf.html

http://s3.picofile.com/file/7587418923/Honar90_Omoomi_A.pdf.html

http://s3.picofile.com/file/7587419351/Riazi90_Omoomi_A.pdf.html

http://s3.picofile.com/file/7587422896/Zban90_Ekhtesasi_ENGLISH_A.pdf.html

http://s3.picofile.com/file/7587423652/Tajrobi90_Omomi_A.pdf.html

http://s2.picofile.com/file/7587424729/Zaban90_Omoomi_A.pdf.html

هفتاد اصل در زمینه طراحی سوال

بسمه تعالی                        

  1- در طراحی سوال ویژگی های دانش آموزان از قبیل سطح سنی ، توانایی ها و استعدادها، پایه تحصیلی و ..... در نظر گرفته شود ..

ادامه نوشته

کنکور

پاسخ
موضوع
سال برگزاري
نوع
عنوان
اختصاصی هنر
1386
سراسري
دروس عمومی
1386
سراسري
اختصاصی زبان
1386
سراسري
دروس عمومی
1386
سراسري
تخصصی علوم انسانی
1386
سراسري
دروس عمومی
1386
سراسري
تخصصی علوم تجربی
1386
سراسري
دروس عمومی
1386
سراسري
تخصصی ریاضی وفیزیک
1386
سراسري
دروس عمومی
1386
سراسري
دروس عمومی
1385
سراسري
تخصصی ریاضی وفیزیک
1385
سراسري
تخصصی علوم تجربی
1385
سراسري
دروس عمومی
1385
متفرقه
دروس عمومی
1385
متفرقه
دروس عمومی
1385
متفرقه
دروس عمومی
1385
متفرقه
دروس عمومی
1385
متفرقه
تخصصی علوم انسانی
1385
متفرقه
تخصصی علوم انسانی
1385
متفرقه

سئوالات کنکور

۱-دفترچه عمومي        دفترچه اختصاصي

 

ادامه نوشته

کنکوری ها

مرداد ماه برای کنکوری های - سهم دروس عمومی در مرداد ماه:
دروسی مثل دین و زندگی و ادبیات فارسی بخش هایی دارند که پس از به خاطر سپردن به سرعت فراموش می شوند و اینکار اعتماد به نفس شما را می گیرد و احساس می کنید همه مطالب را فراموش کرده اید ید مطالب دروس عمومی سال سوم، که برای امتحانات نهایی به دقت مطالعه شده اند در برنامه منظور شده اند و در مرداد ماه آنچنان تمرکزی روی دروس عمومی نداشته باشید و انرژی خود را بیشتر روی دروس اختصاصی آنهم مطالبی که پیش نیاز مطالب سال چهارم است بگذارید. البته اگر در درس زبان انگلیسی ضعیف هستید این درس را به برنامه مطالعاتی تان اضافه کنید و سعی کنید هر روز 45 دقیقه زبان انگلیسی بخوانید. برای یادگیری زبان انگلیسی نیاز به فعالیت نیمکره راست مغز هست و مطالبی که توسط نیمکره راست تحلیل می شوند نیاز به زمان طولانی دارند یعنی در دراز مدت می توانید از خواندن زبان انگلیسی نتیجه مطلوب را بگیرید مثل زبان مادری که صرفا با تمرین و تکرار در بازه زمان آموخته اید. پس سعی کنید درس زبان انگلیسی را در برنامه هایتان قرار دهید.
2 - در مرداد ماه چه مطالب از دروس اختصاصی را باید خواند؟
تجربه افراد موفق نشان می دهد بهترین و مفیدترین کار مطالعه مباحث پیش نیاز سال چهارم است یعنی مطالبی که در سال های دوم و سوم هست و در سال چهارم در مباحث مختلف از آن ها استفاده می شود. این مباحث را در دروس مختلف به تفکیک مطرح می کنیم.
ریاضیات: مباحث مثلثات، لگاریتم، اتحادهای جبری و تابع (دامنه، برد و ...) از مهمترین مطالبی است که باید در مرداد ماه به خوبی مطالعه شوند سعی کنید خلاصه نویسی کاملی از روابط و فرمول های این مباحث تهیه کنید در مبحث حد، پیوستگی و مشتق از مثلثات و اتحادها به کرات استفاده می شود.
فیزیک: مباحث بردارها و حرکت و دینامیک سال دوم را حتما در تابستان بخوانید این مباحث در سال چهارم دوباره مطرح شده و اگر به خوبی فرمول های آن را در ذهن داشته باشید سرعت یادگیری تان بیشتر خواهد شد. یادتان باشد مبحث بردارها را جدی بگیرید.
شیمی: فصل های 3 و 4 و 5 سال دوم از مطالبی است که باید حتما مطالعه شوند، حفظ کردن بخش هایی از جدول تناوبی و واکنش های مهم را حتما در برنامه تان قرار دهید. در کتاب آمورزش شیمی 2 نوشته آقای بهمن بازرگان واکنش های مهم، نام ترکیبات شیمیایی مهم و بخش هایی از جدول تناوبی را که باید حفظ کنید به صورتی دقیق ارائه شده اند بهترین فرصت برای این کار تابستان است تجربه نشان می دهد کسانی که این بخش ها را حفظ می کنند و مسلط می شوند در تست های سیستیک شیمیایی و استوکیومتری بسیار موفق هستند یادتان باشد حفظ کردن ردیف های جدول تناوبی و یا واکنش ها نیاز به زمان دارد بهتر است اینکار را در تابستان انجام دهید زیرا در طول سال چهارم وقت زیادی برای اینکار نیست.
3 - تست زدن در مرداد ماه
تست زدن شیوه مطالعه تان را اصلاح می کند تا به حال شیوه مطالعه شما برای پاسخ دادن به سؤالات تشریحی بوده و به صورت ناخودآگاه روش مطالعه تان برای آزمون های تشریحی مناسب است. مثلا از اثبات قضایا چطور تست مطرح می شود؟ و یا چه بخش هایی از مطالب در تست مهم تر است؟ از اینرو پس از مطالعه هر بخش، تعدادی تست آموزشی حل کنید پاسخ گوئی به این تست ها به صورت غیرمستقیم شیوه مطالعه تان را اصلاح می کند و می آموزید که در تست چه بخش هایی مهم هستند و باید با دقت بیشتری مطالعه شوند. پاسخ گوئی به تست های آموزشی پس از مطالعه هر بخش الزاما باید در برنامه تان منظور شود فقط به یک نکته مهم توجه کنید که در دروس عمومی بعد از 24 ساعت به سراغ تست بروید تا اگر مطلبی به خوبی در قفسه های ذهنتان قرار نگرفته فراموش شود و در مرورهای بعدی مطالعه شود اما در دروس اختصاصی حدود 6 ساعت فاصله کافی است.
تجربه چند داوطلب موفق سال گذشته
مطالعه زبان انگلیسی را از تابستان آغاز کنید خصوصا برای واژگان وقت زیادی بگذارید.
عادت کنید که پس از تست زدن جواب های تشریحی تست ها را با دقت بررسی کنید.
نکات آموزنده ای در پاسخ های تشریحی هست که گاهی چون تست را درست پاسخ داده ایم به آن توجه نمی کنیم تحلیل آزمون از خود آزمون مهم تر است
۹۲

کنکور منحصرا زبان 92

سلام به شما داوطلبین گرامی کنکور منحصرا زبان 92 ...

بنا به درخواست تعداد زیادی از دوستان منابع کنکور منحصرا زبان 92 رو در اختیارتون قرار میدم امیدوارم استفاده کنید.


ادبیات فارسی عمومی سال دوم چاپ 89

زبان فارسی عمومی سال سوم چاپ 90

ادبیات فارسی عمومی سال سوم چاپ 90

ادبیات فارسی عمومی سال چهارم چاپ 91


عربی عمومی سال دوم چاپ 89

عربی عمومی سال سوم چاپ 90


دین و زندگی سال دوم چاپ 89

دین و زندگی سال سوم چاپ 90

دین و زندگی سال چهارم چاپ 91


زبان انگلیسی سال سوم چاپ 90

زبان انگلیسی سال چهارم چاپ 91


*************


نکته : درس زبان اختصاصی ، منبع خاصی ندارد.

منبع :ایلام آموزش

انواع سوالات آخر ریدینگ

انواع سوالات آخر ریدینگ 
the word “…………” in line  refers to
the word "…………" is closest in meaning to
the passage is mainly about
the best title for this passage is
the passage is primarily written to
the main idea of the passage is
the main point of the passage is about
the second paragraph discusses
the first paragraph is mainly about
according to the passage, which sentence is true?
all of the following are mentioned in the passage except
the writer mentions / states that
the writer believes that
the writer says that
from the text it can be understood that the writer mostly 
according to the text, gandhi
we can conclude from the passage that
the passage suggest which of the following that
which of the following words is defined in the passage?
according to the passage, gandhi was all the following expect
which of the following best describes the relation of the first paragraph to the passage as a whole?
it is mentioned in the passage that the sabbath was
the one problem not mentioned in the passage is
all the following are given in the passage as reason for ………. expect