Reduced Adjective Clauses
Adjective Clauses
Here is a brief review of adjective clauses and relative pronouns.
An adjective clause is used to describe a noun:
The car, which was red, belonged to Young-Hee.
A relative pronoun is usually used to introduce an adjective clause:
Young-Hee, who is a Korean student, lives in Victoria.
Dictionaries You Need
سایتی جالب جهت استفاده علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی
سایتی جالب جهت استفاده علاقمندان به یادگیری زبان انگلیسی
کلیک کن
http://www.macmillanenglish.com
Everything for teaching and studying English with Macmillan
جملات معلوم و مجهول در انگلیسی
جمله معلوم : active sentence
زمانی از جمله معلوم استفاده می کنیم که بخواهیم نشان دهیم که فاعل چه عملی انجام داده است و کننده کار را مشخص کنیم .
- I speak English every day at work.
- I repaired the flat tire on the car.
- The chef cooks food every day.
جمله مجهول : passive sentence
در سه مورد از جمله مجهول استفاده می کنیم
1. زمانی که بخواهیم نشان دهیم که برای مردم یا برای اشیا چه اتفاق افتاده یا چه انجام گرفته است
- English is spoken here.
- The car is being repaired.
- Food is cooked every day.
۲. زمانی که برای ما کننده کار مشخص نباشد و ندانیم عمل توسط چه کسی انجام گرفته است .
- The car was damaged while it was parked on the street.
- The shirts were made in Turkey.
3. زمانی که بخواهیم نشان دهیم عمل و کار انجام شده مهم است و شخصی که آن عمل را انجام داده برای ما چندان مهم نیست
-
The project was finally completed last week .
-
The letters were delieverd two hours ago .
زمانی می توانیم جمله معلوم را به مجهول تبدیل کنیم که در جمله معلوم - مفعول مشخص باشد بعبارتی جمله حتما باید مفعول داشته باشد .
برای اینکه یک جمله معلوم را به مجهول تبدیل کنیم بایستی :
۱. مفعول جمله معلوم را در ابتدای جمله به جای فاعل قرار دهیم .
۲. همزمان با زمان جمله معلوم از شکل مناسب فعل to be استفاده کنیم و سپس شکل سوم فعل اصلی جمله معلوم را بنویسیم .
جمله معلوم : فاعل + فعل + مفعول + ........
جمله مجهول : مفعول + to be + شکل سوم فعل + .......
active form : The man builds a house .
passive form : A house is built .
1 2
مفعول کلمه( a house ) را در ابتدای جمله به جای فاعل گذاشته . با توجه به زمان جمله از فعل مناسب to be استفاده می کنیم چون زمان جمله حال ساده است از فعل is باید استفاده کرد و سپس شکل سوم فعل builds که به صورت built می باشد در ادمه می نویسیم .
active form : I am cooking food in the kitchen .
passive form : Food is being cooked in the kitceh .
active form : John won the race in a record time .
passive form : The race was won in a record time .
نکته : فعل to be در زمانهای مختلف به شکل زیر استفاده می شود :
۱. حال ساده : am - is - are
2. گذشته ساده : was - were
۳. حال استمراری و گذشته استمراری : being
4. حال کامل و گذشته کامل ( ماضی نقلی و ماضی بعید ) : been
5. زمان اینده ساده و افعال کمکی مودال : be
حال ساده cook / cooks am/is/are cooked
گذشته ساده cooked was / were cooked
حال استمراری am/is/are cooking am/is/are being cooked
گذشته استمراری was/were cooking was/were being cooked
حال کامل have/has cooked have /has been cooked
گذشته کامل had cooked had been cooked
اینده ساده will cook will be cooked
آینده ساده am/is/are going to cook am/is/are going to be cooked
فعل مودال can/could/must... cook can/could/must... be cooked
آینده کامل will have cooked will have been cooked
آزمونهای ورودی دبیرستان های نمونه دولتی
براي اطلاع و آمادگی بیشتر و آشنایی دانش آموزان متقاضي آزمون ورودي دبيرستانهاي نمونه دولتي ، نمونه سؤالهاي آزمون ورودي دبيرستانهاي نمونه دولتي از سال تحصيلي 82 الي 90 به شرح زير مي باشد. تمام سوالات به صورت فایل pdf می باشد که علاقمندان عزیز می توانند برای مشاهده سوالات روی لینک مربوطه کلیک کنند :
۱. آزمون سال 82
۲. آزمون سال 83
۳. آزمون سال 84
۴. آزمون سال 85
۵. آزمون سال 86
۶. آزمون سال 87
۷. آزمون سال 88
۸. آزمون سال 89
۹. آزمون سال 90
سوالات ازمون المپیاد سال اول
In the name of God
Direction: Choose the one word or phrase that best complete the sentences. Then mark on your answer sheet.
A: Vocabulary
1. I am curious; where did you buy that dress from? "Curious" means:
a. anxious b. annoyed c. indifferent d. inquisitive
مترجم فارسی به انگلیسی
مسابقه تولید محتوای الکترونیکی ویژه تلفن همراه
نرم افزار اف بوك نسخه ۲.۶ جهت توليد محتواي آموزشي ويژه تلفن همراه فايل ضميمه را دانلود كرده و از حالت فشرده خارج نمائيد. راهنماي استفاده در داخل فايل فشرده قرار داده شده است. |
http://s1.picofile.com/file/7508496448/FBOOK.rar.html
-
نرم افزار كتابچه و راهنماي استفاده آن
نرم افزار كتابچه نسخه ۲.۱ جهت توليد محتواي آموزشي ويژه تلفن همراه
فايل ضميمه را دانلود كرده و از حالت فشرده خارج نمائيد. راهنماي استفاده در داخل فايل فشرده قرار داده شده است.
http://s1.picofile.com/file/7508497197/ketabche2_1.rar.html
-
نرم افزار پرنيان و راهنماي استفاده آن
نرم افزار پرنيان جهت توليد محتواي آموزشي ويژه تلفن همراه
فايل ضميمه را دانلود كرده و از حالت فشرده خارج نمائيد. راهنماي استفاده در داخل فايل فشرده قرار داده شده است.
http://s1.picofile.com/file/7508497525/Parnian.rar.html
-
نرم افزار كاتب جهت توليد محتواي آموزشي ويژه تلفن همراه
فايل ضميمه را دانلود كرده و از حالت فشرده خارج نمائيد. راهنماي استفاده در داخل فايل فشرده قرار داده شده است.
http://s1.picofile.com/file/7508540535/kateb2_trial.zip.html
http://s3.picofile.com/file/7508567311/kateb.pdf.html
-
نرم افزار Java Runtime Environment مورد نياز براي تهيه محتواي الكترونيكي تلفن همراه
http://s3.picofile.com/file/7508588381/Setup.exe.html
لیست کامل نرم افزارهای لازم برای تولید محتوای الکترونیکی
برای انجام پروژه های تولید محتوای الکترونیکی نمی توان مجموعه نرم افزار خاصی را منحصر به فرد دانست.
در تولید محتوای الکترونیکی نیاز به تولید موارد زیر است که برای هر یک نرم افزاری به عنوان پیشنهاد به شما معرفی می شود:
۱- متن: Acrobat reader, PowerPoint, Presenter
۲- عکس: SnagIt, Photoshop, photoimpact
۳- انیمیشن: Flash, Swishmax,Captivate
۴- فیلم:Camtasia, Captivate
۵- صدا: SoundBooth, Sound Fourge, Audition, Captivate
۶- لوگو یا آرم: Xara3D, Flash
۷- اسلاید: PowerPoint, Captivate, Director
۸- آزمون: Captivate, Camtasia, Quiz builder, Elearning builder
۹- صفحه بندی و تولید اتوران:Captivate, Mutimedia Builder, Autorun Enterprise
Comparatives and Superlatives
Comparatives and Superlatives
Introduction
Comparatives and Superlatives are special forms of adjectives. They are used to compare two or more things. Generally, comparatives are formed using -er and superlatives are formed using -est. This page will explain the rules for forming regular comparatives and superlatives, and also show some basic ways of using them.
1. Forming comparatives and superlatives
How these forms are created depends on how many syllables there are in the adjective. Syllables are like “sound beats”. For instance, “sing” contains one syllable, but “singing” contains two — sing and ing. Here are the rules:
Adjective form | Comparative | Superlative |
---|---|---|
Only one syllable, ending in E. Examples: wide, fine, cute | Add -r: wider, finer, cuter | Add -st: widest, finest, cutest |
Only one syllable, with one vowel and one consonant at the end. Examples: hot, big, fat | Double the consonant, and add -er: hotter, bigger, fatter | Double the consonant, and add -est: hottest, biggest, fattest |
Only one syllable, with more than one vowel or more than one consonant at the end. Examples: light, neat, fast | Add -er: lighter, neater, faster | Add -est: lightest, neatest, fastest |
Two syllables, ending in Y. Examples: happy, silly, lonely | Change y to i, then add -er: happier, sillier, lonelier | Change y to i, then add -est: happiest, silliest, loneliest |
Two syllables or more, not ending in Y. Examples: modern, interesting, beautiful | Use “more” before the adjective: more modern, more interesting, more beautiful | Use “most” before the adjective: most modern, most interesting, most beautiful |
2. How to use comparatives and superlatives
|
Comparatives are used to compare two things. You can use sentences with “than”, or you can use a conjunction like “but”.
|
---|---|
Superlatives are used to compare more than two things. Superlative sentences usually use “the”, because there is only one superlative.
|
When you are sure that you understand the lesson, you can continue with the exercises.
دانلود سوالات کنکور
» دانلود سوالات کنکور انسانی عمومی
» دانلود سوالات کنکور انسانی تخصصی
» دانلود سوالات کنکور تجربی عمومی
» دانلود سوالات کنکور تجربی تخصصی
» دانلود سوالات کنکور ریاضی عمومی
» دانلود سوالات کنکور ریاضی تخصصی
سوالات کنکور کارشناسی ارشد گروه زبان انگلیسی و زبان شناسی
سوالات کنکور کارشناسی ارشد گروه زبان انگلیسی و زبان شناسی
86 - 87 - 88 - 89 -90 سالهای
Guide to Grammar


This index includes 427 references to both the Guide to Grammar and Writing and Principles of Composition. It does not, however, include references to the interactive Quizzes or to the Grammarlogs (posted responses to ASK GRAMMAR queries). The Frequently Asked Questions page and the Guide's Search Engine will also help you find help on grammatical issues, tips on composition, and advice on English usage.
Online Writing Support
کنکور 88
كليد نهايي گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني،علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي آزمون سراسري سال 1388 اعلام شد |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
طرح درس های برگزیده زبان انگلیسی جشنواره کشوری
دیوان حافظ به زبان انگلیسی
Comparative and Superlative Adjectives and Adverbs
Adjectives and adverbs are words the modify other words.
نمونه سوال پایانی اول متوسطه
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 1
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 2
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 3
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 4
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 5
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 6
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 7
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 8
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 9
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 10
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 11
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 12
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 13
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 14
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 15
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 16
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 17
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 18
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 19
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 20
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 21
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 22
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 23
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 24
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 25
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 26
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 27
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 28
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 29
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 30
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 31
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 32
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 33
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 34
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 35
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 36
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 37
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 38
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 39
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 40
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 41
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 42
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 43
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 44
نمونه سوال پایانی اول متوسطه 45
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه
نمونه سوالات دیماه دوم متوسطه
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 10
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 11
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 12
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 13
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 14
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 15
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 16
نمونه سوال دیماه دوم متوسطه 17
نمونه سوالات دیماه اول متوسطه
نمونه سوالات دیماه اول متوسطه
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 10
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 11
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 12
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 13
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 14
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 15
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 16
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 17
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 18
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 19
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 20
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 21
نمونه سوال دیماه اول متوسطه 22
کنکور 90
لیست آدرس سایتهای مربوط به آموزش زبان انگلیسی
جهت استفاده دبیران و دانش آموزان
http://www.english-at-home.com
http://www.openlearningcenter.com
http://www.elfs.com
http://www.learnenglish.de
http://www.enchantedlearning.com
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 2
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 3
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 4
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 5
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 6
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 7
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 8
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 9
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 10
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 11
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 12
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 13
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 14
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 15
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 16
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 17
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 18
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 19
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 20
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 21
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 22
نمونه سوال پایانی پیش دانشگاهی 1- 23
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 10
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 11
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 12
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 13
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 14
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 15
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 16
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 17
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 18
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 19
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 20
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 21
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 22
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 23
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 24
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 25
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 26
نمونه سوال دیماه سوم متوسطه 2Some Reading Comprehension Techniques
Some Reading Comprehension Techniques
1. Three Step Method: Preview, Reading, Review
2. Skimming
3. Outlining: Underlining, Note taking
4. Phrasing (grouping words)
5. Getting the Main Idea
6. Reading the Questions first
7. Predicting Questions
8. Questioning the Author
What is the author's purpose?
What is the author doing in this paragraph?
Why did the author put this information here?
What is being compared/contrasted here?
What alternatives does the author offer?
What is the author implying?
What is the author not telling you?
What is the author's tone?
9. SQ3R Method (from Effective Study by Francis Robinson):
Survey, Question, Read, Recite, Review
Preview
Preview involves skimming over a reading passage to get a general idea of its content and to help focus the reader's mind on the topic. It is a very valuable tool in faster reading.
To preview, look at the title and subtitles, then read quickly over the first and last paragraphs and skim through the rest of the passage to get an idea of what the passage will be about.
Questions
If there are comprehension questions, read them after the preview to help focus the mind on specific ideas to look for. Then read the passage, looking for answers to the questions.
If there are no comprehension questions, try turning the title and subtitles into questions to help you look for meaning in your reading.
Reading
Read through the passage carefully, but not too slowly. Keep in mind the questions you have formed so that you will be able to concentrate and stay focused on the reading material. In reading, try to keep a steady pace and avoid going back over words or phrases.
Review
After reading, skim over the passage again to remember main ideas and subpoints. Think of the answers to the questions or form an outline of the passage in your mind as you review.
Vocabulary
It is best to check the meanings of words in the passage, either before or after the reading, not during, as this will slow down your reading pace. Try to guess the what the words mean from the context (surrounding words) and only check the dictionary as a last resort.
Practice
It is sometimes useful to check your progress by keeping track of reading time, rate (words per minute) and comprehension (a percentage of correct answers to questions). There are several texts which enable you to do this through exercises. One of the best is a series entitled Timed Readings.
راهنمای نمره دهی
As an instructor marks an essay, he or she will often note problems that appear in your writing. This guide presents brief explanations of common writing errors. However, the explanations are not designed to be comprehensive; they merely point out the most obvious features of the problems they describe. If you are not sure how to correct a specific problem, you may link to a more detailed grammar tutorial. If you need even more information, ask your instructor for help.

Moving Around:To go to a section, click on the section title (e.g. CONTENT (C))
To see information on a specific error, click on the code/description (e.g. C-1 Insufficient length)
To access an alphabetical list of common writing errors, click here.
GO TO: | STRUCTURE (ST) | SENTENCES (SE) | WORD (W) | PUNCTUATION (P) |
CONTENT (C) | PARAGRAPHING (P) | GRAMMAR (GR) | SPELLING (SP) | MARKING GUIDE INDEX |